Service

På stationen finns dessa tjänster för att underlätta din resa.

Biljetter

SJ Resebutik

Öppettider
Mån - Fre 06.00 - 20.00
Lör 06.00 - 20.00
Sön 06.00 - 20.00

0771-75 75 75
www.sj.se


Västtrafiks kundservice

Öppettider
Mån - Fre 06.00 - 22.00
Lör 09.00 - 22.00
Sön 09.00 - 19.00

0771-414 300
www.vasttrafik.se

Öresundstågens biljettautomater

Vid utgångarna till spår 8-9 samt 12-13.

Öppettider dygnet runt

www.oresundstag.se

 

Köp online

Du kan även köpa biljetter online på:
kopbiljett.resrobot.se 

Biluthyrning

Du kan hyra bil hos Europcar och Sixt.

Europcar

Tel. 031-750 15 30

www.europcar.se

Sixt

Tel. 031-760 10 40 

www.sixt.se

Fotoautomat

På stationen finns två fotoautomater. Foton i svartvitt eller färg kostar 80 kr för bildstorlek 35x45 mm och 100 kr för bildstorlek 50x50 mm. Du kan betala med 10-kronorsmynt eller med kontokort. Vid fel eller problem - ring Speed Services 0771-97 78 00.

Förvaringsboxar

På stationen finns förvaringsboxar som låses elektroniskt och öppnas med kod.
Liten: b36 x d57 x h44 cm. Förvaring i dem kostar 60 kr per dygn, 50 kr för 4-timmar.
Stor: b46 x d82 x h60 cm. Förvaring i dem kostar 80 kr per dygn 70 kr för 4-timmar.
Kan betalas med kontokort eller 10-kronorsmynt.
Koden på kvittot öppnar din box.
Förvaring i max 7 dygn.
Vid fel eller problem - ring Speed Services 070-886 71 23.
Se även stationens öppettider.

Hittegods

Saker som tappats bort på stationen lämnas in till Västtrafiks hittegodsavdelning.

Har du tappat bort något på annat trafikföretags tåg eller buss får du kontakta det trafikföretaget.

 

Västtrafiks hittegods

Föremål som tappats kan tidigast återlämnas dagen därpå efter klockan 10.00. Är det helg kan föremålet hämtas följande vardag efter klockan 13.00. Det kan dröja upp till en vecka innan vi fått in föremål som du har tappat.

Avgift

För utlämnande av vantar, mössor, halsdukar och paraplyer tar vi ut en avgift på 20 kronor.

För övrigt gods tar vi ut en avgift på 50 kronor.

Besöksadress

Hotellplatsen 4, Göteborg

Hållplats Drottningtorget

Öppettider

Mån - Fre 10.00 - 17.30

Tel. 031 - 80 20 88

hittegodset@sparvagnen.goteborg.se

 

Stationsvärdar/Cityvärdar

På denna station finns stationsvärdar/cityvärdar. De hjälper besökare med information och bidrar till att stationen blir en trivsam och fungerande plats.

Taxi

Utanför stationen vid Spår 1 finns kvalitetssäkrade taxibilar.

Trygghet – Utbildade och uniformerade taxichaufförer som hittar väl i staden.
Säkerhet – Taxichaufförer som är noga med att följa trafikregler och med fordon som är hela, säkra och inte äldre än 6 år.
Valfrihet – Du får alltid själv bestämma taxibil och bolag utan påverkan från taxichaufför.
Prisgaranti – Taxibolagen förbinder sig till att priset inte överstiger områdets normaltaxa med mer än 10 procent.


Så här gör du:

  1. Välj taxibil via en digital skärm som finns inom taxiområdet. På skärmen trycker du enkelt önskat taxibolag eller väljer första bil i kön. Du kan även välja taxins storlek, taxi som accepterar husdjur och har bilbarnstol.
  2. Efter att du valt taxi får du ett kvitto med taxins nummer. Samma nummer ser du sedan som en skylt i taxins fönster.
  3. Gå till din valda taxi och visa kvittot med taxinumret för chauffören.

Taxivärdar i gula jackor finns på plats för hjälp och eventuella frågor:
Vardagar 08.00 - 12.30
Mån - Tor 17.00 - 21.30
Fre 16.00 - 21.30

Toalett

På stationen finns bemannad toalett och universaltoalett samt skötbord. Där finns även dusch. På Nils Ericsson-terminalen finns obemannade toaletter.

Öppettider:

Mån - Lör 06.00-00.00

Sön/Helgdagar 07.00-23.00

Tel. 040-607 84 01

 

Parkering

Jernhusens utomhusparkering är öppen dygnet runt. Mer information ges via Apcoa, som driver parkeringen. 

Korttidsparkeringen

Långtidsparkeringen

Uttagsautomat

På stationen finns sex uttagsautomater.

Två i Kompasshallen mellan Pocket Shop och Forex och två innanför entrén mot Drottningtorget bredvid X-Change samt två i Centralhuset mellan Solresor, Repairstore och Pralinhuset. Repairstore ligger inåt i hallen.

Wifi

Stationens WiFi heter "All Station Guests" och är helt kostnadsfritt.

Om du får problem, kontakta support hos The Cloud på telefon 0200 - 12 01 60.

Till toppen