Service
-
Biljetter
Du kan köpa biljetter hos biljettombud eller i biljettautomater på stationen. Det är också möjligt att boka biljetter online hos de trafikföretag som har onlinebokning, eller på kopbiljett.resrobot.se.
-
Fotoautomat
På stationen finns en fotoautomat. Foton i svartvitt eller färg för bildstorlek 35x45 mm och 50x50 mm kostar 120 kr. Du kan betala med kontokort. Vid fel eller problem - ring Speed Services 0771-97 78 00.
-
Förvaringsboxar
På stationen finns förvaringsboxar som låses/öppnas med nyckel.
Liten: b23 x d71 x h41 cm. Förvaring i dem kostar 60 kr per dygn, 50 kr för 4-timmar.
Stor: b43 x d85 x h61 cm. Förvaring i dem kostar 70 kr per dygn, 60 kr för 4-timmar.
Kan endast betalas med kontokort.
Koden på kvittot öppnar din box.
Förvaring i max 7 dygn.
Vid fel eller problem - ring Speed Services 070-886 7123.
Se även stationens öppettider. -
Hittegods
Saker som tappats bort på stationen lämnas in till Polisen.
Har du tappat bort något på tåget eller bussen får du kontakta respektive trafikföretag.
-
Parkering
Läs mer om parkering vid stationen hos Apcoa.
-
Toalett
På stationen finns toalett och handikapptoalett med skötbord. Du kan betala med kreditkort, kontantkort eller mynt.
Toaletterna är utrustade med tidlås på grund av skadegörelse. De är öppna under samma tider som caféet.
För Swedbank-kunder: Kortet kan bara ”blippas” fem gånger, därefter måste kortet verifieras genom att du använder chippet. Om det inte fungerar att öppna toaletten med ”blipp”, stoppa in kortet i kortläsaren.
-
Wifi
Stationens WiFi heter "All Station Guests" och är helt kostnadsfritt.
Om du får problem, kontakta support hos Telia på telefon 020-22 11 50, öppet mån-fre 8-21, helger 9-17.